Sähköisen ajanvarauksen hyödyt henkilökohtaisempaan asiakaspalveluun

Sähköiset ajanvarauspalvelut eivät ole vain pankkien, toimistojen ja klinikoidenyksinomainen palvelu. Kuka tahansa voi ottaa osaksi toimintaansa sähköisen ajanvarauspalvelun, oli sitten autokorjaamo- tai kampaamoyrittäjä. Seuraavaksi esittelemme palvelun etuja, jotka auttavat yritystä tarjoamaan asiakkailleen henkilökohtaisempaa ja käyttäjäystävällisempää palvelua.

  • Palvelun tarjoaminen vuorokauden ympäri. Sähköinen varauspalvelu mahdollistaa vuorokauden ympäri auki olevan saatavuuden, jolloin kynnys varaamiseen asiakkaalle pienenee, sillä varauksen voi tehdä varsinaisen aukioloajan ulkopuolella, jonottamatta ja juuri siihen aikaan, kun asiakkaalle itselleen sopii.
  • Henkilökohtainen palvelu. Asiakas saa sähköposti- tai tekstiviestivahvistuksen varaamastaan ajastaan. Viestit voidaan muokata persoonallisiksi, sekä tarvittaessa lähetetään muistutusviesti päivää ennen aikaa, aivan kuin oma sähköinen sihteeri, joka saa asiakkaan tuntemaan itsensä tärkeäksi. Ylläpitäjän on mahdollista pitää kirjaa asiakashistoriasta, joka taas auttaa yritystä tuntemaan jokaisen asiakkaansa paremmin, sekä edistämään henkilökohtaisempaa asiakaspalvelua.
  • Aikaa ja rahaa säästävä. Mikä ei olisi yrittäjälle parempaa kuin ajan ja rahan säästäminen! Puhelimeen vastaaminen, kalenterin selaaminen ja aikojen varaaminen ovat aikaa vieviä toimintoja. Sähköinen ajanvaraus järjestää varaukset ja ajankäytön puolestasi ja vahvistaa automaattisesti varaukset ja peruutukset. Muistutukset vähentävät viime hetken muutoksia sekä käyttämättä jätettyjä ajanvarauksia. Henkilökuntaresurssit voidaan johdattaa henkilökohtaisemman asiakaspalvelun varmistamiseen, kun itse varausprosessi ja kalenterin manuaalinen selaaminen ei enää vie suurta osaa pois tehokkaasta työajasta.
  • Turvallisuus. Kukapa meistä haluaisi nähdä omat henkilökohtaiset tietonsa pitkin vastaanoton pöytiä? Manuaalinen ajanvaraus johtaa yleensä siihen, että osoitteet, puhelinnumerot, sähköpostit ja muut henkilökohtaiset asiakastiedot kirjoitetaan ylös kalenteriin tai muistilapulle. Muistilaput hukkuvat ja tahriintuvat aika ajoin ja kaikki tieto ei löydy samasta paikasta. Sähköisellä ajanvarausohjelmalla voidaan kerätä kaikki tarvittava tieto yhteen paikkaan, sekä suojata asiakastiedot käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Yritys voi lisäksi kontrolloida työntekijöiden pääsyä asiakastietoihin, sekä hallinnoida sisäänkirjautumisen määrää ja paikkaa.

Hyötyjä on siis monia, ja tässä mainittuina vain kaikkein tärkeimmät. Yrittäjän onkin tärkeä pysyä mukana alati muuttuvassa markkinamaailmassa, ja yksi tapa varmistaa se on siirtyä sähköiseen ajanvarauspalveluun. Palvelun perustoiminnot ovat usein ilmaisia, tai komissiopohjaisia, joissa komissio maksetaan vain vahvistetuista ja maksetuista varauksista. Sähköinen ajanvarausohjelma tuo palvelut asiakkaan ulottuville, oli hän missä tahansa ja antaa positiivisen kuvan myös yrittäjästä, joka on aina ajan tasalla uusimmasta teknologiasta.